Vid Undertaksföreningens årsstämma den 14 mars valdes tre nya suppleanter in: Vi tog pulsen på dem genom att ställa några korta och snabba frågor till var och en av dem:

Mikael Thingvall, Allakustik

Berätta lite om din bakgrund.

Är utbildad betongarbetare och var Stockholms snabbaste ”najare”. 😉 Började som undertaksmontör 1991 och startade eget företag 1994.

Varför valde du att engagera dig i styrelsen?
Tycker att UTF har utvecklats väldigt mycket de senaste åren och det känns intressant att få vara med på ”resan”, som påbörjats med bl a Säkert undertak. Föreningen verkar för en seriösare bransch, och det brinner jag för.

Vilka frågor brinner du mest för som du skulle vilja att föreningen driver (på kort eller lång sikt)?
Frågor om en seriösare bransch.

Vad tycker du om att göra på fritiden?
Träning och AIK fotboll samt att umgås med min stora fina familj.

Mikael Ljungkvist, Interoc Akustik

Berätta lite om din bakgrund.

Jag är 52 år och har varit verksam inom undertaksbranschen sedan 1987. Är gift med Susanne, och vi har 2 vuxna killar som är 21 respektive 22 år.

Varför valde du att engagera dig i styrelsen?
Jag vill vara med och bidra till föreningens och branschens utveckling.

Jag vill fortsätta att driva frågorna om licensiering för att höja statusen inom undertaks- och systemväggsbranschen med anledning av att kraven ökar på oss entreprenörer. Genom licensieringen kan vi på sikt ställa betydligt större krav på både beställare och leverantörer.

Vad tycker du om att göra på fritiden?
Umgås med familj och vänner.

Thomas Ehlén, Akustikmontage i Borlänge

Berätta lite om din bakgrund.

Har jobbat i byggbranschen de senaste 30 åren, och med undertak i 25 år. Som egen företagare i 19 år.

Varför valde du att engagera dig i styrelsen?
Det var kanske dags efter att ha varit medlem i 19 år.

Bemanning och utbildning.

Vad tycker du om att göra på fritiden?
Håller på att totalrenovera ett hus. Annars håller jag på med hundar inom Hemvärnet.