Vi erbjuder utbildningar för företagsledare och undertaksmontörer inom undertaksbranschen. Utbildningarna anordnas på lämplig plats. Medlemmar i Undertaksföretagen går utbildningarna för medlemspris.

Det finns många anledningar till att utbilda sig!

Vi behöver alla kunskap, inspiration, motivation, erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling!

Undertaks­företagens vision är att undertaks­branschen ska borga för hög kompetens och kvalitet på genomfört arbete samt en sund affärsmässig verksamhet. Det är ur den idén som vår utbildnings­strategi föddes.

Vi erbjuder dig kvalificerade kurser som ger dig stöd och kunskap i ditt arbete inom undertaks­branschen. Vårt kursutbud innehåller både lärarledda kurser och distans­utbildningar.

Våra etablerade, lärarledda kurser kompletteras nu med kursen Undertaksmontör på vår nya, digitala lärplattform. Detta för att ge våra medlemsföretag möjlighet till kompetensutveckling på distans. Då kan du själv välja var, när och hur du genomför utbildningen.

Vårt kursutbud

Ansökan eller intresseanmälan?

Så snart en utbildning har anordnats är den öppen för anmälan. Klicka på Kurs för undertaksmontör, Företagsledarutbildning eller Fortbildning och anmäl dig där. Kurser anordnas så snart vi ser att det finns ett behov. Därför kan du lämna en intresseanmälan till en viss utbildning även om den utbildningen ännu inte anordnats.

Lämna din intresse-
anmälan här!

Yrkesroller inom undertaksbranschen

Inom undertaksbranschen verkar ett antal olika yrkesroller. Inom Undertaksföretagen fokuseras primärt på:

• Företagsledarna: De som arbetar med företagsledning på något sätt (som t ex undertaksentreprenörer, arbetsledare, projektledare).
  • Undertaksmontörerna: De som på något sätt utför montage eller planerar montage.

Utbildningar inom ramen för auktorisationen Säkert undertak

Samtliga utbildningar uppfyller kriterier inom vårt auktorisationsprogram Säkert undertak.

Som Säkert undertaksföretag är såväl arbetsledning som undertaksmontörer utbildade och har både kompetens och erfarenhet inom sina områden. Att ha rätt kompetens gör att det blir rätt från början och en felfri entreprenad i slutändan.

Om Säkert
undertak