Sommaren stundar, midsommaren står för dörren och många av oss samlas till fest. Inom föreningen har vi också mycket att glädja oss åt! Över 60 personer har anmält sig till höstmötet. I år samlas vi i Prag och samarbetar med Ecophon. Vi hoppas att det tre dagar långa mötet ger utrymme för många goda dialoger och skapar en härlig dynamik.

Redan nu fortsätter vi att satsa på utbildning. Utbildning har ju kommit i ropet och allt fler prioriterar detta. Både som individ - för sin egen utveckling - och som företag - för att höja kompetensnivån bland personalen och förbättra sin konkurrenssituation. Pandemin möjliggjorde en ökad tillgänglighet och underlättade för oss alla att se över vad vi behövde utveckla för kunskaper.

I förra veckan genomförde föreningen sitt åttonde seminarium för fortbildning av företagsledare. Det åttonde under loppet av drygt ett år. Detta tack vare samarbetet med Magnus Vidänge, som är advokat inom entreprenadjuridiska frågor.

Vi inleder även ett samarbete med Yesbridge. I september går en kurs i förhandlingsteknik av stapeln. Kursen blir ett ypperligt tillfälle för dig att bli en bättre förhandlare, formulera ett mer effektivt budskap och skapa godare relationer. Inbjudan till kursen gick ut häromdagen, och du anmäler dig till kursen senast den 5 augusti. Läs mer här:
=> Kurs i förhandlingsteknik

Förutom våra fortbildningsinsatser finns som ni alla vet kursen för Undertaksmontörer tillgänglig digitalt sedan knappt ett år. Det firar vi inför sommaruppehållet med att erbjuda "Gå 3 och betala för 2". Erbjudandet gäller om du anmäler tre stycken från samma företag senast den 31 augusti vid ett och samma tillfälle. Använd vårt vanliga anmälningsformulär:
=> Kurs för undertaksmontörer

Arbetet med att implementera en polsk översättning av kursen pågår, vilket innebär att den kommer att erbjudas även på polska om några månader. Lanseringen är beräknad att ske i samband med höstmötet.

När du gått igenom ditt utbildningsbehov - och förhoppningsvis tagit vara på chansen att anmäla dig och dina medarbetare till något eller några av våra utbildningar - hoppas vi att du inte glömmer att plocka sju sorters blommor, äta god mat och njuta av dagen, livet och de framtida möjligheterna!

Vi på kansliet tar sommarlov nu! Välkomna att höra av er till oss igen när vi öppnar den 15 augusti.

Vi på kansli och i styrelse önskar dig en mycket grön, skön och avkopplande midsommar!

Bengt Öquist
Verksamhetsansvarig