FortbildningVi erbjuder dig som medlem fort­bildning inom ämnen som framför allt handlar om entreprenörskap, ledarskap och branschkunskap.

Vi samarbetar med andra organisationer och företag för att du alltid ska få så aktuell och relevant kunskap som möjligt.

Inledda samarbeten:

• Magnus Vidänge Advokatbyrå, expertis inom entreprenadjuridiska frågor och offentlig upphandling
  • Yesbridge, expertis inom förhandlingsteknik
  • Delta Akustik, expertis inom akustik

Om våra fortbildningar

Fortbildningarna som föreningen erbjuder sina medlemsföretag är ett led i processen att vidareutveckla kompetensen inom undertaksbranschen. Den är öppen för samtliga medlemsföretag och dess medarbetare oavsett om man är auktoriserad eller inte. Alla verksamma i medlemsföretagen är välkomna att anmäla sig.

Som Säkert undertaksföretag behöver du uppdatera dina kunskaper varje år för att få behålla auktorisationen. Målet med våra utbildningar är att förse dig och dina kollegor med den kunskap ni behöver på ett enkelt, effektivt och stimulerande sätt.

Så snart vi ser behov inom ett visst område sätter vi upp ett seminarium eller kurs. Tipsa oss gärna annars eller lämna intresse­anmälan på ämnen vi redan haft seminarier i så kan vi anordna nya före­drag­ningar. Din intresse­anmälan är inte bindande.

Lämna din intresse-
anmälan här!

Kommande seminarier

Just nu finns inga seminarier tillgängliga. Anmäl gärna ditt intresse och meddela vilket/vilka seminarium du är intresserad av. Så snart vi har tillräckligt många intresseanmälningar arrangerar vi nya.

På det kommande årsmötet 2024 ges en fortbildning för dig som behöver förnya din auktorisation.

Tidigare seminarier

Ansökan eller intresseanmälan?

Så snart ett seminarium har anordnats är den öppen för anmälan. Vi anordnar seminarium så snart vi ser att det finns ett behov. Därför kan du lämna en intresseanmälan till ett visst ämne även om något sådant seminarium ännu inte anordnats.

Lämna din intresse-
anmälan här!
Auktorisationen Säkert undertak

Utbildningar inom ramen för auktorisationen Säkert undertak

Våra fortutbildningar uppfyller kriteriet om fortbildning för auktorisationen Säkert undertak.

Som Säkert undertaksföretag är såväl arbetsledning som minst hälften av undertaksmontörerna utbildade och har både kompetens och erfarenhet inom sina områden.

Att ha rätt kompetens gör att det blir rätt från början och en felfri entreprenad i slutändan.

Om Säkert
undertak